Over mij

1. Wil je je voorstellen?

Mijn naam is Nathalie Sie. Ik werk vanaf 2011 als zelfstandige en heb daarvoor binnen allerlei werksoorten gewerkt, met mijn voeten in de klei gestaan en ervaring opgedaan. Ik werk graag met organisaties, teams en professionals die werken met mensen van -9 maanden tot 100+ jaar met als specialisatie kwetsbare doelgroepen.

2. Kun je meer vertellen over wat je doet?

De kern van mijn werk is het mogelijk maken van ontwikkeling. Ik doe dat als volgt. Ik faciliteer ontwikkeling bij organisaties. Ik ben nieuwsgierig naar wat nu is en hoe dit kan worden verbeterd. Ik hou van complexe verander- en implementatie vraagstukken en analyseer deze om vervolgens oplossingen en innovaties voor te stellen en te activeren. Daarbij denk ik out of the box en heb ik een passie om mijn kennis te delen met anderen.
Daarnaast faciliteer ik ontwikkeling bij mensen. Dat doe ik door mensen te coachen en hen te stimuleren het beste uit zichzelf te halen. Ik ben tevreden over trainingen en intervisie bijeenkomsten wanneer ik mensen versterk zodat zij zichzelf ontwikkelen.

3. Hoe doe je dat?

Ik ontwikkel op maat. Mijn specialisatie is de theorie naar de praktijk brengen. En dit doe ik onder andere door wetenschappelijke informatie te vertalen in gewone mensentaal en bruikbare tools. Voor deze tools ontwikkel ik inspirerende, interactieve interventies waarbij theorie worden vertaald naar de praktijk. Ik werk tijdens interventies als trainingen met een directe overdracht naar de werkpraktijk. Dat betekent dat als je een training bij mij hebt gevolgd, je direct aan de slag kan met het geleerde, omdat we al tijdens de training het geleerde in de praktijk brengen.

Ik doe dat door alle aspecten te behandelen die zorgen voor die overdracht naar de werkpraktijk. We kijken naar ‘Wat werkt?’. We oefenen ‘Hoe werk het?’’. We reflecteren op eventuele dilemma’s die je in de werkpraktijk tegen komt. Met elkaar onderzoeken we hoe je met dilemma’s om kunt gaan om te bereiken wat belangrijk of waardevol is.

4. Wat zijn jouw aandachtsgebieden?

Ik heb vijf aandachtsgebieden. De kern van al mijn aandachtsgebieden is veiligheid.
De aanpak huiselijk geweld is het herstellen van de veiligheid thuis.
De veilige zorgrelatie is het herstellen van de veiligheid binnen de organisatie of instelling.
Calamiteiten coördineren is het herstellen van veiligheid wanneer er een incident of crisis voorvalt.
1Gezin1Plan1Regisseur is het voeren van procesregie om het welzijn, ontwikkeling en veiligheid binnen een huishouden of gezin te ondersteunen.
Gevoelige en complexe communicatie is het voeren van communicatie in een veilige emotionele en fysieke context.

5. Met welke klanten werk jij het liefst?

Ik werk het liefst met opdrachtgevers die positief kritisch zijn. Mensen die vragen stellen, kanttekeningen zetten bij het waarom van de dingen. Mensen die doorvragen en nadenken over hoe iets gaat werken voor hun medewerkers of voor hun klanten. Mensen die deskundigheid ook implementeren en borgen. Ik ondersteun opdrachtgevers graag hiermee. Daar word ik enthousiast van.

6. Waar woon je en wat is je werkgebied?

Ik woon sinds enige tijd in Andelst, vlakbij Nijmegen en Arnhem. Een heerlijk rustig dorp in de Betuwe. Mijn werkgebied is heel Nederland, dus ik reis regelmatig het land door. Dat doe ik bij voorkeur op de motor. Dat heeft twee redenen. Als eerste ben ik dol op motor rijden, ik word altijd heel blij van een rit op de motor. Ten tweede ben ik, vrijwel altijd, op tijd op de locatie doordat ik rustig door de file navigeer. Ik rij vaak de snelweg A2 af, een zeer drukke snelweg waar nogal eens file staat. Mensen vragen vaak of het niet koud op de motor is, maar met een goed waterdicht pak rij ik het hele jaar door, tenzij het ijzelt of sneeuwt.

7. Heb je nog wensen voor de komende tijd?

Ik heb net een grote wens kunnen vervullen. Sinds 2003 word ik ingezet vanuit de GGD GHOR bij zedenincidenten met maatschappelijke onrust. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer er een leerkracht ontucht pleegt met een leerling of een buurtbewoner een kind heeft aangerand. Wanneer er binnen de organisatie of de buurt veel onrust ontstaat word ik gevraagd om de directie, bestuur en/of gemeente te ondersteunen en de rust te herstellen. Mijn ervaringen wilde ik graag delen met anderen.
Samen met een collega-trainer die ook calamiteiten ondersteunt en coördineert heb ik de training ‘Help! Een calamiteit.’ ontwikkeld. Deze eendaagse is een  training voor organisaties die te maken kunnen krijgen met diverse calamiteiten met maatschappelijke onrust. In één dag leer je thematisch en met een realistische casus alle aspecten die nodig zijn om een calamiteit te coördineren. De training wordt met enthousiasme ontvangen en de  reacties zijn echt geweldig. Professionals zijn zo blij met deze training. Een deelnemer gaf aan: “Ik hoop het nooit mee te maken, maar mocht het gebeuren, dan ben ik nu goed voorbereid.”

8. Ik ben enthousiast over je aanbod, wat is de eerste stap?

Neem gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek. Dan kijken we samen waar behoefte aan is en wat ik voor je kan betekenen. Ik denk graag met je mee!